Wednesday 8 February 2017

MEROYAN!!! BAHAYA KE??



Masih panas tentang isu seorang ibu yang kelar baby dia umur 2 bulan. Innalillahi wainna ilaihi rojiun.

Takziah untuk keluarga bayi itu, tapi sebenarnya kita sudah boleh nilai dan agak yang ibu dia diluar akal yang waras. Meroyan atau pun nama yang lebih sedap disebut Postpartum Deppression kebiasaannya berlaku selepas lahirkan anak.
Tengok umur baby pun kita tahu mak dia baru saja habis pantang. Bila emosi terganggu, ini bergantung pada seseorang wanita itu sama ada kuat atau tidak. Kita sedia maklum bahawa semasa kejadian ibu itu menyatakan ada suara-suara yang menyuruh melakukannya, Kesiannya.

Apa punca Meroyan?? Haaa.. kena ambil tahu yerr, penting nie. Lagi-lagi bakal-bakal ibu yang akan bersalin.

Antara punca berlakunya penyakit meroyan adalah seperti :
1.Perubahan hormon di dalam badan wanita tersebut
2.Menghadapi tekanan hebat ketika melahirkan anak dan tekanan itu berterusan sehingga selepas melahirkan anak
3.Faktor persekitaran yang mengganggu emosi seperti tidak bersedia menjadi ibu atau terpaksa menerima kelahiran bayi secara terpaksa
4.Tiada sokongan insan tersayang seperti suami dan keluarga
5.Terlalu tertekan fizikalnya seperti penat menjaga bayi kecil dan anak-anaknya yang lain dan tidak cukup berehat kerana terpaksa berjaga malam
6.Keadaan menjadi bertambah rumit jika terpaksa menguruskan rumahtangga tanpa mendapat bantuan dari suami dan ahli keluarga yang lain
7.Sikap suami yang tidak memahami situasi wanita dalam pantang dan selalu mendesak serta enggan membantu dalam hal menguruskan anak-anak dan rumahtangga
8.Fikiran yang selalu berserabut dan tertekan

Penyakit MEROYAN tidak kira usia tua dan muda boleh menghidapinya, Jadi tak salah kan kalau kita rawat atau mengelakkan MEROYAN ini dari awal. Sebab itu semasa berpantang kena pantang dengan betul, kena banyak kan makanan yang berkhasiat, seperti ayam, daging, sayur-sayuran dan banyak lagi untuk menggantikan darah dan tenaga kita yang sudah hilang, dan yang paling penting kena minum air yang secukup nya untuk tubuh badan kita nie. Jangan ingat minum air banyak akan bentan yer.. ia tidak akan bentan malah lagi bagus untuk tubuh badan kita bila kita minum air secukupnya.

Dan pengambilan produk sesuai semasa bersalin juga dapat membantu ibu-ibu semasa berpantang.Berpantang lah dengan SET BERSALIN IBU ini kerana ia Ringkas, Mudah, dan bertradisi tak payah susah-susah nak param, pilis, urut dan banyak lagi dan yang paling penting SET BERSALIN IBU ini dapat mengelakkan dan merawat MEROYAN ni tauu...Jangan panadang sebelah mata je tauu, walaupun hanya hanya terdapat 4 botol AK IBU dan 2 peket AK TIMOYAN dan hanya berasaskan empah ratus tetapi khasiat nya sangat banyak dan berkesan untuk ibu-ibu semasa berpantang.

Ramuan-ramuan formulasi turun temurun menurut tradisi arab ini seperti beras, kurma, buah ara atau buah fig dan lada hitam. Kehebatan dan keajaiban ramuan-ramuan produk ini jangan dipandang sebelah mata. Beras atau nama saintifik orya sativa mempunyai pelbagai vitamin dan mineral. Kandungan potassium yang terdapat pada beras dikatakan mampu merawat sakit perut, ketidakhadaman, pelawas dan loya atau cirit-birit. Selain potassium, beras juga memiliki kandungan serat yang tinggi dan vitamin-vitamin seperti B1, B3, B5, B6 yang mampu menyerap lemak diusus dan merendahkan tahap kolesterol dalam darah serta ketuat. Beras juga bersifat antioksida.

Kehebatan buah kurma ini tidak boleh disangkal kerana buah ini mempunyai pelbagai vitamin dan mineral. Selain potassium dan serat, buah kurma mengandungi zat besi dan vitamin B9 (Folate) membantu penyakit anemia atau kekurangan darah. Kandungan zink, magnesium, Vitamin A, kabohidrat dan kalsium membantu mengurangkan alahan, menjaga kesihatan jantung, meningkat stamina seks dan masalah rabun malam. Kandungan Vitamin A, Vitamin B1, B2, B3, B5, B6, B9, Vitamin K, Kalsium, Copper, Zatbesi, Manganese, Magnesium dan Sodium 7 Zink mampu mengurangkan kanser perut dan menjaga kesihatan rahim.
Selain buah kurma, buah ara atau buah fig juga tidak kurang kehebatannya seperti menurunkan atau merendahkan darah tinggi, menurunkan berat badan, menjaga kesihatan payu dara dan rahim wanita, menguatkan tulang, pelawas dan berantioksida. Ini kerana kandungan vitamin dan mineral yang terdapat pada buah ara atau fig seperti potassium, Vitamin B-Kompleks, Kalsium, Serat, Zat Besi, Phosphorus, Selenium, Zink, Vitamin A, E dan K yang terkenal akan kebaikannya.

Dilengkapkan pula dengan lada hitam, rempah ratus yang diiktiraf sangat baik untuk kesihatan rahim wanita dan juga untuk kesihatan secara amnya. Lada hitam dikatakan antibiotik semulajadi dan mampu merawat sembelit, kembung, mengawal emosi dan stimulasi urat saraf. Memanaskan badan dan rahim yang sejuk, atau bengkak ini kerana kandungan Potassium, Manganese, Vitamin K, Cooper dan Zat besi tanpa mempunyai kalori yang terkandung pada lada hitam.
Ingat sayangi diri kita sendiri , MEROYAN akan menghancurkan diri kita sendiri cegah dari awal, dapatkan rawatan secepat yang mungkin sebelum melarat.


CEPAT2 hubungi kami di talian : 012-2998154 kami menanti panggilan dari anda. ;)


LIKE & SHARE 
Instagram:@ambarkenanga
Facebook Page: Ambar Kenanga Official
Blogwww.ambarkenangaofficial.blogspot.my

No comments:

Post a Comment

Mohon kerjasama anda supaya membuat ulasan atau pertanyaan dengan baik dan bersopan. Ulasan bersifat spam tidak akan diterbitkan. Terima kasih atas pengertian anda.