Thursday 2 February 2017

MALAS NAK BERPANTANG SECARA TRADISIONAL! ANDA PATUT BERPANTANG SECARA ARAB. TANYA KAMI


Berpantang selepas bersaling sememangnya menjadi satu fasa yang wajib dibuat setelah berakhirnya fasa kehamilan dan kelahiran. Berpantang merupakan fasa rawatan pemulihan untuk mengembalikan kecergasan dan kesihatan tubuh ibu yang telah kehilangan banyak darah semasa melahirkan bayi.
Jikalau abaikan atau tidak berpantang dengan cara yan
g betul, akibat atau kesannya diri sendiri akan merasainya dan percayalah, mesti time tu uolls menyesal sebab keadaan fizikal dan mental tidak seperti dahulu lagi. Haa, apa akibatnya kalau tidak berpantang dengan betul ni ?

AKIBAT DAN KESAN JIKA TIDAK BERPANTANG DENGAN BETUL:-

1.Rahim Jatuh / Prolapse
Prolapse Rahim adalah satu keadaan di mana rahim jatuh kebawah dan kadang kala terkeluar dari saluran faraj. Keadaan ini biasanya disebabkan oleh ligament dan otot yang biasanya memegang rahim pada kedudukkan asal menjadi lemah akibat dari kehamilan dan kelahiran, Justera itu rahim seakan-akan melorot ke bawah melalui saluran faraj.

2.Gangguan Kencing
Ramai wanita yang mengalami masalah kekenduran rahim atau prolapse akan menghadapi masalah kencing contohnya : kerap kencing, sakit ketika nak kencing, dan kencing yang tak terkawal khususnya semasa batuk. Keadaan ini menyusahkan dan menganggu tugas harian khususnya dalam menjalankan amalan ibadah seperti solat.

3.Sakit Pingang & Tidak selesa dibahagian Sulit Wanita
Gangguan lain yang boleh timbul akibat daripada proplapse rahim ialah rasa tidak selesa dibahagian sulit, kerana sesuatu benda iaitu rahim terkeluar daripada faraj. Ini berlaku ketika berdiri atau banyak berjalan. Oleh sebab Rahim jatuh ia menarik otot dan sering kali urat dibahagian pingang juga akan tertarik menyebabkan ramai diantara wanita mengadu sakit pinggang.

4.Gangguan Kesihatan
Dalam Kes Proplapse yang teruk atau peringkat ketiga dimana keseluruhan rahim terkeluar, seringkali pintu rahim tergesel pada seluar dalam dan menyebabkan luka atau erosion. Luka ini seringkali dijangkiti kuman dan menyebabkan keputihan atau pengeluaran lendir yang banyak. Dalam jangka masa panjang ada juga kes dimana berlaku ketumbuhan akibat daripada pergeseran yang berpanjangan.

HAA, takut tak? Kalau nak elak keadaan di atas ini, meh amalkan makan SET BERSALIN IBU. Dengan SET BERSALIN IBU dan MINYAK AMBAR ibu-ibu jangan risau, masa berpantang akan lebih mudah, ringkas dan indah dengan apa yang di fikirkan.


SET BERSALIN IBU AK adalah Produk Pertama di Malaysia yang berasaskan Rempah Ratus Arab. Gabungan Perubatan India & China. Berpantang tradisi perbidanan Arab yang tidak perlu berparam, berpilis & bertangas. Tapi mampu kembali ceria, sihat & cergas.
Mampu membaikpulih dalaman, memberi tenaga, mengeluarkan darah kotor, mengecutkan rahim, menstabilkan emosi, mengeluarkan angin meroyan, dan banyak lagi.

CEPAT2 hubungi kami di talian : 012-2998154 kami menanti panggilan dari anda. ;)


LIKE & SHARE 
Instagram:@ambarkenanga
Facebook Page: Ambar Kenanga Official
Blogwww.ambarkenangaofficial.blogspot.my

No comments:

Post a Comment

Mohon kerjasama anda supaya membuat ulasan atau pertanyaan dengan baik dan bersopan. Ulasan bersifat spam tidak akan diterbitkan. Terima kasih atas pengertian anda.