Wednesday 8 February 2017

ANGIN !!! APE PUNCA ANGIN DALAM BADAN ?



Masalah angin bagi kebanyakan individu mungkin tidak menjadi satu masalah kesihatan yang luar biasa. Gejala yang dialami oleh seseorang individu dengan individu lain mungkin sama tetapi punca sebenar masalah itu terjadi mungkin berbeza, Angin kebanyakan individu berpunca daripada udara yang ditelan. Apabila seseorang dalam keadaan tertekan atau stres maka dia lebih kerap menelan udara tanpa disedari.
Tanda-tanda angin banyak dalam badan, Rasa lesu/letih/tidak bertenaga. Selalu rasa kebas/lenguh/sengal,Tapak tangan/kaki berasa sejuk,Selalu menguap/mudah mengantuk, Sukar bernafas/nafas pendek, Rasa ketegangan di tengkuk dan pinggang, Kulit kering, Muscle spasms waktu tidur/jaga, Perut berangin, Sakit kepala/migraine, Perasaan mudah marah, Hilang selera makan, Hilang/kurang nafsu seks, Dan lelain rasa ketidakselesaan badan.

Terdapat beberapa cara rawatan bagi masalah ini. Seseorang penghidap perlu menukar jenis pemakanan seharian mereka, pengambilan ubat-ubatan dan mengurangkan menelan udara.

1. Menukar jenis makanan
Kandungan gas yang dihasilkan daripada makanan berbeza antara seorang dengan seorang yang lain. Pesakit perlu memastikan jenis makanan khusus yang menyebabkan berlakunya masalah angin ini berdasarkan pengalaman yang dilalui. Sekiranya makanan tersebut telah dapat dikenal pasti, hindarkan makanan tersebut.

2. Ubat-ubatan
Ubat-ubatan seperti antasids, simethicone dan activated charcoal yang boleh didapati di farmasi-farmasi dapat membantu mengurangkan masalah angin. Selain itu, enzim penghadaman seperti laktase membantu menghadamkan karbohidrat di samping membolehkan seseorang makan makanan yang biasanya menghasilkan angin.

3. Kurangkan menelan udara
Individu yang mengalami masalah sendawa yang kronik dinasihatkan supaya kurang mengambil gula-gula getah dan gula-gula. Anda dinasihatkan supaya mengunyah makanan perlahan-lahan dan tidak banyak bercakap semasa makan.


Selain itu juga untuk atasi masalah ANGIN dalam badan dengan AK WANITA, hanya ambil Dua (2) kapsul yang di ambil pada waktu pagi & malam dapat mengawal dan mengeluar kan dalam badan bukan itu sahaja, dapat membantu mengatasi masalah lain yang di myatakan di atas. Ramuan-nya yang terdiri dari kulit kayu manis, buah pala & ketumbar membantu dalam merangsang fungsi otak, melancarkan pembuangan toksin, meningkat system imunisasi, meningkatkan fungsi hati dan organ-organ yang terlibat dalam fungsi dalam badan.

Apabila kesemua organ tersebut berfungsi dengan baik, badan akan rasa bertenaga.


CEPAT2 hubungi kami di talian : 012-2998154 kami menanti panggilan dari anda. ;)


LIKE & SHARE 
Instagram:@ambarkenanga
Facebook Page: Ambar Kenanga Official
Blogwww.ambarkenangaofficial.blogspot.my

No comments:

Post a Comment

Mohon kerjasama anda supaya membuat ulasan atau pertanyaan dengan baik dan bersopan. Ulasan bersifat spam tidak akan diterbitkan. Terima kasih atas pengertian anda.