Wednesday 8 February 2017

MACAM MANA NI? SUSU BADAN BERKURANGAN. TIDAK ADA KE CARA NAK MEMPERBANYAKKAN SUSU BADAN??



Ramai ibu runsing apabila susu badan mula berkurang, atau mungkin dirasa tak mencukupi untuk bayi kita minum..Tahu tak, otak kita merangsang penghasilan susu. Jadi jika bayi meminum secara langsung dari badan, maka signal akan dihantar ke otak ibu untuk merangsang payu dara kita menghasilkan lebih susu.

Tip: Susu yang dihasilkan adalah berdasarkan konsep permintaan dan penawaran. Selagi bayi menyusu langsung dari badan walaupun pada sebelah malam, bagi ibu bekerja..In shaa allah susu akan ada.
Buat ibu bekerja, make sure anda mengepam payu dara sehingga kosong pada waktu bekerja, agar signal di otak kita memberi isyarat kepada payu dara untuk sentiasa menghasilkan lebih susu.

Campuran susu formula pada awal kelahiran akan menyebabkan permintaan kepada susu ibu menjadi kurang. Bayi akan cepat kenyang dan lebih tidak mahu menerima rasa susu yang berbeza.
Jika ibu benar-benar ingin menyusu secara ekslusif paling singkat dalam tempoh 6 bulan pertama, dinasihatkan tidak memberikan susu formula kepada bayi anda. Teruskanlah penyusuan sehingga bayi anda berusia 2 tahun.
Ketahuilah susu ibu adalah susu yang terbaik di alam semesta ini.

Jangan biarkan bayi anda kelaparan, seeloknya, berilah bayi minum pada awal waktu dia menunjukkan signal bahawa dia inginkan susu. Kerapkan penyusuan. Lebih kerap bayi menyusu, lebih banyak susu badan dihasilkan.
Susu yang berlebihan, boleh lah dipam dan disimpan dalam pei sejuk untuk kegunaan masa depan. (jika ibu bekerja, pastikan anda mempunyai stok susu yang mencukupi kelak)

Selain itu ini sangat penting yer ibu-ibu sekalian. Pastikan pengambilan air putih 3 Liter sehari bagi membantu meningkatkan pengeluaran susu ibu. Ibu menyusu memerlukan banyak air. Hampir separuh keperluan air dalam badan ibu akan disalurkan kepada bayi. Oleh itu kekurangan air, akan menyebabkan penghasilan susu ibu merudum. jangan lupa minumlah air kosong, air susu atau jus buah. Ibu perlu mengelakkan air berkarbonat dan berkafein tinggi.

Semasa berpantang atau pun anda sudah lama bersalin tetapi masih belum mengambil sebarang produk, Nahhh!! ini lah produk yang sesuai untuk anda cuba kelainanya, Mudah, ringkas yang penting bertradisi. SET BERSALIN IBU juga dapat membantu memperbanyakkan susu badan, tiada Masalah Sembelit, Rahim Jatuh, Meroyan, Bayi Bermasalah, Keletihan Mental & Fizikal.
Tak Banyak Produk Untuk Makan. Hanya Tiga (3) Produk Sahaja Selama Enam-puluh (60) Hari Berpantang.
ANDA KEMBALI MUDA, CERGAS & SIHAT. JOM CUBA SET BERSALIN AMBAR KENANGA .


CEPAT2 hubungi kami di talian : 012-2998154 kami menanti panggilan dari anda. ;)


LIKE & SHARE 
Instagram:@ambarkenanga
Facebook Page: Ambar Kenanga Official
Blogwww.ambarkenangaofficial.blogspot.my

No comments:

Post a Comment

Mohon kerjasama anda supaya membuat ulasan atau pertanyaan dengan baik dan bersopan. Ulasan bersifat spam tidak akan diterbitkan. Terima kasih atas pengertian anda.