Monday 23 January 2017

BOLEH KE MAKAN SET BERSALIN IBU SEMASA JAUNDIS ( BAYI KUNING ) ?







APE ITU JAUNDIS ( BAYI KUNING )?  BOLEH KE MAKAN SET BERSALIN IBU SEMASA JAUNDIS ( BAYI KUNING ) ?

Apa itu Jaundis ? Jaundis adalah warna kekuningan yang kelihatan pada kulit yang disebabkan oleh peningkatan kadar bilirubin di dalam darah. Jaundis pada bayi adalah jaundis yang berlaku dalam masa sebulan selepas bayi lahir.


50-60% bayi yang dilahirkan cukup bulan akan menghidapi jaundis pada hari kedua atau ketiga selepas kelahiran. Ianya akan hilang selepas seminggu.

Manakala, 80 peratus bayi yang tidak cukup bulan atau bayi pra-matang akan menghidapi jaundis di antara lima hingga tujuh hari selepas kelahiran. Biasanya ia akan hilang dua bulan selepas kelahiran.

Ramai yang bertanya boleh ke makan SET BERSALIN IBU semasa bayi  kuning ? Jawapannya memang boleh, tetapi cara makan nya berlainan sedikit seperti :- 
SET BERSALIN IBU mula di ambil selepas satu (1) minggu kelahiran tidak kira sama ada bersalin biasa atau bedah. Selepas satu (1) minggu, kebiasaannya kuning pada bayi akan hilang. 

Tetapi sekiranya bayi masih jaundis selepas satu (1) minggu, mula ambil AK TIMOYAN & AK TIARAH (produk dalam SET BERSALIN IBU) dahulu. Apabila kuning bayi reda, baru boleh mula ambil AK IBU

Di sini ada petua yang boleh di gunakan jikalau Jaundis  masih tidak turun jugak :-
Ibu & bayi juga digalakkan minum air glukosa tanpa perasa, Insya Allah, kuning akan reda. ;)



SET BERSALIN AK amat Ringkas, Mudah, dan Selamat. Mengamalkan Perbidanan Arab tanpa perlu berparam, pilis, tungku dan sebagainya 🌸🌸

CEPAT2 hubungi kami di talian : 012-2998154 kami menanti panggilan dari anda. ;)


LIKE & SHARE 
Instagram:@ambarkenanga
Facebook Page: Ambar Kenanga Official
Blogwww.ambarkenangaofficial.blogspot.my

No comments:

Post a Comment

Mohon kerjasama anda supaya membuat ulasan atau pertanyaan dengan baik dan bersopan. Ulasan bersifat spam tidak akan diterbitkan. Terima kasih atas pengertian anda.